hejamorfar.blogg.se

2014-05-19
12:07:00

Träningsläger 16-18 maj 2014

 

Vilken fantastisk helg - så mycket sol, glada skratt,
finaste vännerna och nya minnen...
 
Åkte tidigt från jobbet i fredags för att tillsammans med Jimmie och
Nemo åka mot landet. I Sillekrog mötte vi Gunnar och hans bilsläp
fullpackat med fyrhjulingar. Cassandra väntade oss i Linköping och
vid 17.30-tiden var vi äntligen framme efter att ha handlat i Rimforsa
samt ha hämtat badtunnan en bit därifrån.
 
Gräset klipptes i rasande fart och snabbt började vi fylla baljan med
vatten. Vi packade upp våra kassar och hälsade familjen Backlund-Elofsson
välkomna vid 19.30-tiden. Nu var vi alla samlade och nu kunde äntligen
den efterlängtade helgen börja... Eller, alla och alla - några saknades:
Evelina - som befann sig i New York samt Johanna och Patrik som
firade 25-årsdag i London.
 
Nio timmars promenad runt hela London i värmen gör att jag tycker
att Johanna och Patrik också får "godkänt"!
 
Lördag morgon startade tidigt med löpning. Jimmie och Cassandra
smet iväg på sin runda - Emelie och Cia på sin runda. Bägge rundorna
avslutades i sandtaget där de sista krafterna gick åt. Under tiden riggade
vi andra frukost som väntade när de återkom efter dryga timmen -
märkbart tagna efter kraftansträngningarna!
 
Vädret var helt fantastiskt. Strålande sol från klarblå himmel och
högsommarvärme!
 
Efter att ha pustat en stund och gjort fyrhjulingarna ordning så bar det
åter av mot sandtaget. Nu blev det åka av minsann...
 
Det är nästan overkligt i sandtaget där Kinda Betong generöst givit
oss sin tillåtetse att köra. Det känns nästan som om man befinner
sig på en annan planet... I alla fall i något annat land!
 
På tal om magi - ser du "gubben" på bilden?
Undrar vad han gör där och vad det betyder?
Vad vill han säga och förmedla?
 
Team Backlund-Elofsson var snudd på fulltaliga och i högform!
 
Efter avslutade, fartfyllda timmar i sandgropen traskade vi åter hemåt för
att mätta våra magar med förberedd pastasallad och kallt rosévin.
Ibland är det allt bra gott att leva...
 
 
Med ny energi i magen var det dags för fotbollsturnering. Nu var det
minsann ingen lek längre... Alla gav allt och lite till! Jag och Vincent satt
på bänken och beskådade den spännande matchen från första parkett.
 

Efter avslutad match så var det ingalunda rast och vila som gällde - tvärtom!
Nu blev det dags för paradgrenen "knäbrottning"... Och där någonstans
spårade det ur lite! Vi noterade bit- och klösmärken, näsblod och ett spräckt
ögonbryn.
 
 
 
 
Vi släpade fram massagebänken och snabbt bildades det en ömmande
och blåslagen kö till Jimmie som kavlade upp ärmarna och masserade
för glatta livet...
 
Middagen förbereddes och fick avsluta del ett på denna fantastiska dag
- med extra allt och lite till! Självklart tände vi grillen, det vackra vädret till
ära, och avnjöt en sen god middag tillsammans.
 
Killarna i sällskapet avslutade lördagen med ännu ett bad i baljan och
vi andra åt förtroliga samtal och mera vin. Som tur är (!) finns det inga
bilder från badandet och tur är väl det... Kan avslöja att det innehöll
allt från dopp i gyttjepölar till att rulla ut för slänter i nyklippt gräs.
En och annan vurpa - med lyckliga slut, glada skratt och kalla öl!
 
Söndagen började tidigt. Jag var vaken redan vid sextiden och bestämde
mig för att börja dagen med ett dopp, en kopp kaffe och en god bok.
När jag tittade över kanten till baljan tänkte jag om. Vattnet påminde
allt för mycket om välling...
 
Nemo kom tassandes vid 8-tiden och strax därefter Jimmie tätt följd
av Emelie och Vincent. Vi fikade och hade det jättemysigt innan de
andra kom stapplandes - ömma efter lördagens lekar... Och allvar!
 
 
Världens bästa storebror vet vad småkillar vill ha. Nemo tog sig an
Vincent på bästa sätt... Som t ex genom att lära honom (!) en massa
jätteroliga spel på Ipaden! Det ska börjas i tid, inte sant?
 
Efter en sen frukost och hembakad kladdkaka i solen var det dags
för hemfärd. Cia och Lasse krokade på badbaljan för att lämna tillbaka
den på vägen. Vi andra plockade undan, dammsög och torkade golv
innan vi styrde hemåt. Cassandra lämnade vi i Linköping för vidare
färd mor Vadstena.
 
Kom hem just som matchen mot Sillstryparna i Västberga började.
Jimmie bytte om i bilen och gled in på planen efter avspark.
Johanna och Patrik var där och ordningen återställd.
Förlusten med 1-0 kändes hanterbar - de andra var så mycket
bättre. Efter matchen tog vi en sväng förbi Äppelviken för att
visa Patrik var den nya lägenheten, som vi håller tummarna för, ligger.
 
Väl hemma var jag först in i duschen.
Och först att somna på soffan.
 
Tack alla mina finaste för en jättehärlig helg.
Så mycket kärlek.
Så mycket sol.
Så mycket vänskap.
 
All min kärlek till er.
Ni är min lycka.
 
Tillsammans är vi starka.
Tillsammans gör vi skillnad.
 
 
 
 
 
 
Pappa!
 
Jag vet att också du och Kerstin har haft en fin helg.
Med sol, värme och kärlek. Och med nubbe till sillen
och en Irish Coffee i eftermiddagssolen.
 
 
Jag kan avslöja att jag känner mig trygg inför
Tough Viking i augusti. Jag tror på Team Morfar!
 
Tillsammans ska vi klara av detta.
En dag i taget.
Steg för steg.
Alltid tillsammans.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: