hejamorfar.blogg.se

2014-03-22
13:52:39

Lördagen den 22 mars

 
Sol och blå himmel.
Och en himmel full med moln.
Ett steg i taget.
Sakta men säkert.
Vi förhastar inget,
 
Idag ska jag åka ned till er.
Till dig pappa och din underbara fru Kerstin.
Jag hoppas på och ser fram emot en stund i solen.
Ännu en stund i solen.
 
Det är fint att vara nära.
Att nå varandra för en kram och ett leende.
Tillsammans.
 
Jag ser fram emot besöket.
Ser fram emot att få visa er denna blogg.
Och för att få visa den insamling vi startat idag på
Prostatacancerförbundets hemsida.
Jag vill visa er att kärlek når över djupa, mörka vatten.
Att ni inte är ensamma.
Att vi är tillsammans.
Alltid.
 
Jag ser också fram emot att få överlämna ett brev till er.
Ett brev innehållandes minnen och än mer kärlek.
Från den vackraste platsen på jorden - er vackraste plats.
Från en plats där ni skrattat, älskat och drömt.
En plats att återvända till...
 
Capella Ecumenica, Västra Gärsholmen i St Annas Skärgård
 
Denna blogg kommer under resan att fyllas på en inlägg och berättelser
från vår resa. En resa vi inte önskat ochb där vi blir de ofrivilliga resernärerna.
Den kommer att handla om två parallella kamper - vår kamp tillsammans
med pappa mot hans cancersjukdom och om den kamp vi gör tillsammans
den 30 augusti i år då vi ställer upp med ett lag i Tough Viking.Att vi valt
att kalla laget Heja Morfar är ingen tillfällighet.
 
 
Läs gärna mer om vår insamling och TACK snälla fina för
just ditt bidrag. Du hittar all information du behöver här:
Gå vidare till fliken "stöd oss" och sedan till "egna insamlingar"...
Tillsammans kan vi göra skillnad.
 
Innan jag slutar detta inlägg så vill jag bjuda på en film från
förra årets Tough Viking - så att du förstår, pappa, varför det är viktigt att
du är där och ger ditt fulla stöd till Heja Morfar!
 
 
 
 
Kärlek, styrka, hopp och mod.
Alltid tillsammans.
 
Kram Therése
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: