hejamorfar.blogg.se

2014-03-25
12:53:37

Ja, visst ja...

 

Ja, visst ja...
Det är ju våffeldagen idag!
 
Jag minns när jag var liten.
Då hade vi som tradition att åka hem till moster Ester i Tumba
hela familjen och äta våfflor på våffeldagen.
 
Det var mamma, pappa, min syster, jag, mormor och morfar.
Och dit kom alltid mammas kusin Barbro, hennes man John
och mina sysslingar Malin och Magnus.
 
Det var fullt med folk i moster Esters lilla etta med sovalkov i Tuna.
Det var varmt och det osade om våffeljärnet som gick på högvarv
för att mätta våffelsugna små magar.
 
Det var tider då livet sjöd av liv.
Det var då.
Och inte nu.
 
Frågan är om inte våffeljärnet ska fram ikväll.
Och barnen ringas in.
Jag behöver våfflor med grädde och sylt.
Jag behöver liv omkring mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: