hejamorfar.blogg.se

2014-03-28
19:32:00

Till min älskade Hasse

 
 
 
Min älskade, älskade Hasse - min egen "Snuppe"...
 
Älskar Dig över allt på jorden.
Du har funnits vid min sida i så många år.
 
Nu sitter vi och pratar minnen.
Fina, roliga - de sorgliga hoppar vi över.
Finns nog av det ändå nu.
 
Minns Askö där du gick och sjöng
"Två små fåglar på en gren", för mig.
Så fint, och vilken vacker försommardag det var.
 
Hur mycket vi var i Gryts Skärgård.
Fiskade, badade och träffade vänner.
Spelade TP på ett varmt berg mitt i natten till sken av lyktor.
Fina, vackra minnen.
 
Vi sålde båten och hamnade på Muskö.
Här skulle vi åldras tillsammans - du och jag.
Så roligt och fint vi haft det här.
 
Vi gifte oss med spelemän på gården.
Så lyckliga vi var.
 
Och nu åldras vi verkligen tillsammans.
Men, vi räknade med många fler år.
 
Nu går vi och tittar på Snödroppar och Krokus.
Kanske Scillan snart kommer upp som ett blått hav.
Så smärtsamt vackert.
 
Vi har inte givit upp hoppet än även om det blivit  utan lite muskler.
Men vi ska hjälpas åt - du och jag.
 
Älskar dig - för alltid.
 
//Kerstin
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: