hejamorfar.blogg.se

2014-06-10
19:28:18

Nu har ASIH varit hos pappa

 
Kerstin ringde just.
ASIH har varit på besök.
De har ännu inte fått svar
på pappas alla prover...
Konstigt.
 
De kunde höra hur det
har börjat pipa och rossla
i pappas luftrör och hals.
Det kan bli så när man ligger
still på rygg och inte har kraft
att hosta, förklarade sköterskan.
Tänk om pappa får lunginflammation,
tänker jag?
 
Sköterskan hörde och noterade
att pappa är förvirrad. Att han
säger konstiga saker som ingen
förstår.
 
Pappa, jag skulle så gärna vilja
förstå vad det är du säger.
Förstå vad det är du vill.
Jag skulle vilja höra vilka som
ropar på dig. Skulle vilja förstå
vilka det är som kör helikoptrarna
du pratar om.
 
Kerstin sa åt mig att hon tyckte
att jag skulle stanna hemma ikväll.
Kanske är det en klok idé ändå för
att komma ikapp? Och för att praktiskt
förbereda sig för det som komma skall.
Packa om väskan. Vara beredd.
Gråta ensam när ingen ser.
Slippa vara stark.
 
Jag gör så.
Jag åker hem.
I alla fall en stund.
 
 
Kram och kärlek
 
 
Pappa - jag älskar dig...
Alltid.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: