hejamorfar.blogg.se

2014-06-11
10:16:59

Från hem till vårdhem. Från vårdhem till sjukhus. Från sjukhus till hospice...

 
Jag var ensam hemma igår kväll.
Tänkte att det skulle vara bra för
att bland annat komma ikapp lite
med allt det praktiska.
 
Det var snart gjort.
Det blev inte så mycket av det.
 
Gick mest runt och var ledsen.
Kom på mig själv med att le åt
vackra, härliga minnen.
Inser att jag har ett hav att ösa
ur när det gäller just minnen från
fina stunder tillsammans med
pappa. Känner mig så ödmjuk
och tacksam för det.
 
Det är minnena av allt det vackra
som ska bära mig i min sorg.
Likt stjärnorna om natten ska
minnena lotsa mig genom mitt
mörker.
 
Tack pappa för allt det vackra.
 
Pappa var fortsatt orolig igår
eftermiddag, kväll och natt.
Han har det så kämpigt med
all sin ångest. Kerstin
kontaktade ASIH som tog
med sig lugnande ut till natten.
 
Till slut fick pappa vila sig
genom natten.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: