hejamorfar.blogg.se

2014-04-30
16:15:04

En ingen bra dag...

 
 
 
Vintern rasat ut bland våra fjällar.
Drivans blommor smälta ner och dö...
 
Valborgsmässoafton 2014
 
Idag är det ingen bra dag.
Pappa är yr och snurrig.
Nervös och orolig.
Han har ramlat och
behövt hjälp av goda
vänner att komma på fötter.
Måste gå på toaletten ofta.
Hinner inte alltid ända fram.
 
Lilla, fina, pappa.
Varför mår du sämre idag för?
Det som har varit så bra nu några dagar...
Det känns lite som ett steg fram
och flera steg tillbaka.
 
Kerstin skvallrade om att du envisas med att inte dricka som du ska.
Som vi har pratat om det. Du måste och du har lovat.
Snälla pappa, försök att äta och dricka.
Snälla pappa, ha inte så bråttom åt fel håll.
 
I helgen kommer lillasyster och hälsar på i Prästgården.
Jag hoppas att ni får fina dagar tillsammans.
På fredag morgon får du äta frukost med Jimmie.
Då lär du inte komma undan vare sig mat eller dryck.
Han ser fram emot det och blir kvar hos dig till
Cathrine kommer. Därefter åker han söderut,
ned mot landet där Nemo och jag väntar honom.
 
Pappa, jag älskar dig.
Kom, ta min hand så går vi åt andra hållet...
 
Önskar er alla en fin Valborgsmässohelg!
 
Tillsammans kan vi göra skillnad.
Tillsammans är vi starka.
 
 
 
Kram och kärlek
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: