hejamorfar.blogg.se

2014-05-20
09:08:18

ASIH-rapport, 19 maj

 

Blodtrycket håller sig på gränsen till för lågt och därför tas
Selocen 25 mg nu bort. Jag frågade redan förra veckan då
trycket var 110/60... Idag var det 125/65. ASIH-doktorn,
som nu är tillbaka från semestern, tyckte precis som vi
- med tanke på förra veckans vurpor - att det kanske är
det bästa. Vi prövar och ser. Det vattendrivande tabletterna
behåller vi.
 
Pappa har fått en madrass mot trycksår. Han har fått tryck-
skador på hälarna. Vi har lagt madrassen i sängen i sovrummet
där uppe. Med madrassen blev det lite av en "prinsessa-på-ärten-
säng"! Det går ju inte att sänka sängen... Om det inte fungerar får
vi be Gunnar eller någon att "bygga" en ny säng! Men först prövar vi...
 
 
Pappa äter och dricker duktigt nu. Han dricker minst en
liter vatten om dagen + en massa annat. Fullt godkänt,
sa doktor Arne!
 
Idag hade vi besök av en älg på tomten. Jag visste inte hur
jag skulle få iväg den, men ville inte ha den där...
Till slut letade
jag fram smällare som jag kastade - och älgen
drog iväg till
skogs, där den hör hemma!
 
 
Nu ser vi fram emot ett soligt och fint veckoslut.
Rena rama sommarvärmen är utlovad. Härligt!
 
Kramar och kärlek från oss i Prästgården!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: